Tombée du ciel : Joël Simon

, par Claude Vertut

Tombada del cèl ( istòria vertadièra) :
Aquò se passa lo 20 de julhèt de 1853, jol segond empèri, del costat de Montesquiou, dins Gèrs. Un balonièr, que valiá pas tot l’òr de Paris, mena dins l’aire Emma Verdièr, jova orfanèla, plan paura, que n’abusa, tota de blanc vestida per son baptisme de l’aire.
Que se passa dins la nacela ? Mistèri. Totjorn es que la joveneta tomba del cèl, tot bramant : »mon Dièu, mon Dièu. »
Un pagès un pauc ninòi, vejent çò que se passa, cor a la caminada, tot crident : « venètz lèu-lèu, monsur lo curat, es una orror, lo Bon Dièu s’es embufat amb la Santa Vèrge, l’a gitada del cèl, e es tombada chas nautres ! »

Tombée du ciel (histoire vraie) :
​Cela se passe le 20 juillet 1853, sous le second empire, du côté de Montesquiou, dans le Gers. Un aérostier sans scrupule, emmène dans les airs Emma Verdier, une jeune orpheline, très pauvre, et dont il abuse, toute vêtue de blanc pour son baptême de l’air.
Que se passe-t-il dans la nacelle ? Mystère. Toujours est-il que la jeune femme tombe du ciel en hurlant : »mon Dieu, mon Dieu. »
Un paysan un peu naïf, voyant la scène, se précipite au presbytère en criant : »Venez vite, monsieur le curé, c’est horrible, le Bon Dieu s’est fâché avec la Sainte Vierge, il l’a jetée du ciel, et elle est tombée chez nous ! »